Monday 5 September 2011

result terabuq , jenuh kutip ;)


salam lebaran yang ke berapa entah . tak ingat sudah ;) harini hari kedua persekolahan selepas bercuti selama seminggu ;) semalam aku ta pergi sekolah . maknanya harini aku kena pergi sekolah gara-2 takut dimarahi oleh PUAN ZAILINA dan menyebabkan adik-2 kesayangan aku jeles ;)

banyak faktor kenapa aku taknak pergi sekolah . pertama sekali sebab result . disebabkan sekolah aku dah tamat trial so tiba masa untuk dapat result . memang liat gila bangun pagi tadi . tak sanggup nak melihat muka bengis cikgu-2 yang sedang marah akibat result yang teruk oleh kami-2 sekalian ;) hukk . bukan aku minta okay ;)

awal-2 pagi dah dapat result nya . tak sempat nak bernafas lagi . alhamdulillah result aku setakat neh belum ada yang gagal . hm . tapi masih menyedihkan . aku harapkan result aku lebih baik tapi hanya itu yang aku mampu . aku dah berusaha , berdoa dan bertawakal . kalau yang tu saja aku mampu dapat , aku redha . walaupun sedih gila .inysaallah aku akan perbaiki sedikit demi sedikit . doakan aku yea ;)

tadi cikgu sempat menyedarkan aku dengan anak-2 buah aku . beliau kata takkan nak sia-2kan bertahun tahun dengan pergi ke sekolah tapi tamatkan zaman persekolahan dengan hanya membawa result SPM tanpa apa-2 gred yang boleh dibanggakan . belajaq bertahun tahun bukan sekadar untuk lulus ==' saya setuju dengan apa yang cikgu tersebut cakap . takkan aku nak sia-2kan semua tu kan . penat lelah aku bangun awal-2 pagi setiap tahun selama 13 tahun berturut turut tapi result SPM hanya good-2 ;) tak sanggup aku rasa .

aku nak result SPM aku nanti berkaler kaler . sedap mata memandang . aku nak sambung belajaq . dapat kerja elok-2 . hantar mak abah aku pergi haji . jaga adik-2 selagi mampu dan berkahwin . awal sangat ke fikir pasal kawen neh ? tak kot ;) aku taknak result macam sekarang neh . result terabuq . jenuh kutip but nasib baik tak tercicir ;) alhamdulillah =='

p/s : berdoa , berusaha , bertawakal ;)

No comments:

Post a Comment