Monday 19 September 2011

surat cinta ? :D


assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh ;)

di keheningan pagi yang indah membuatkan aku liat untuk bangun ke sekolah harini . aku bangun , pastu aku tido , pastu bangun iron baju pula , pastu tdo balik . dekat pukul 7 baru aku mewangikan diri yang sememangnya wangi ==' aku tak faham la kenapa aku mengantok bagai nak rak sangatt . nawaitu memang takmau pegi sekolah sebab mengantuk , tapi setelah ditegur oleh pakcik neh , aku pun gagahkan diri juga . masuk bilik air pun sambil pejam mata tau ;)

then gerak pergi sekolah dengan menaiki kenderaan beroda dua yang bernombor plat PJX ____ ;) perking moto plak sebelah moto abg awieeeeeee . nak parking moto pun banyak dugaan tahu . boleh pula awiee berdiri dekat port aku nak parking tu . saja jea beliau nak melambatkan aku yang dah memang natural lambat neh . muka time tu pun monyok lagi tapi aku tak marah . aku faham sangat dah lawak-2 budak-2 aku neh kan ;)

tepat jam 7.50 kot , maka bermulalah sesi pembelajaran . aku ikhlas belajaq harini ;) subjek pagi-2 buta adalah sejarah . alhamdulillah , aku fokus sejarah harini . aku buat kerja yang cikgu bagi . aku jawab latihan yang beliau beri . bangga dengan perubahan diri sendiri . tehee . bila sampai subjek-2 hujung sikit , mata dah mula layu , bdan dah mula tak semangat gara-2 tak sabaq nak balik ke rumah . aku tak paham betui la ==' yang paling takleh blah time agama . mak aii , punya ngantok . besepah syaitan kat mata neh ha , tak terkira . boleh plak depa duk gayutt-2 kat mata aku , duk kacau-2 aku sehinggakan aku takleh fokus . hekk .

tapi memang aku takleh fokus sebab belajaq bab sirah . "sembang keling" . aku cukup lemah okay sirah neh dan aku tak berapa nak suka . kalau adab , tilawah dan yang lain-2 lagi aku still boleh gagah nak belajaq . tapi bukan bab sirah . macam-2 yang aku buat time nak menghilangkan boring waktu agama . potong neh la . buat nuh la , msg ngan org la . baca surat neh la . kemas buku la . macam-2 la .apa yang aku baca adalah surat cinta . HAHA . jangan ingat aku tak pernah dapat surat cinta tau . surat cinta pertama yang aku jumpa dalam beg kaler koko aku tu surat cinta dari sorg mamat yang aku gelar as K . dalam surat tu tak guna saya , awak okay . pengirim surat tu guna "kanda" , "adinda" . seperti zaman purba kala . sweet gitewww :D

pastu baca pula surat-2 yang penuh dengan luahan hati aku . ikhlas dari hati . hehee . surat untuk ENCIK H la , ENCIK tu la , ENCIK SAYANG ada . memang nak tergelak . jelas terpampang betapa jiwang nya aku masa aku mencoret nukilan-2 dalam sekeping kertas putih tu . tak sangka plak yang aku neh sangat sweet dan romantik :D tapi hanya aku yang tahu isi tersurat serta tersirat surat-2 tersebut . lepas baca semua surat tu , aku pesan dekat membe baik aku .

aku : kalau aku mati nanti , hang ambik semua surat-2 neh kat bawah katil kat bilik aku tau .
ayu : beliau gelak . mungkin geli hati ngan apa yang aku kata , HAHA . nak buat apa ngan surat tu ?
aku : hang baca pastu hang bakaq . dalam hati " aku lebih suka kalau hang bagi dekat tuan dye" =='

p/s : cukup la kan , dalam surat-2 tu , ada semua rahsia aku , semua luahan perasaan aku dekat seseorang , ada juga ketidakpuasan hati aku dalam surat tersebut ;) selagi aku hidup , aku akan simpan semua tu ==' assalamualaikum ;)

No comments:

Post a Comment