Sunday 12 June 2011

kepenatan , kegembiraan di TERNGGANU ;)

assalamualaikum semua ;) lama sudah tak update bnde alah nehh ,, akhirnya arini dapat jgak update ,, oke , guys , kemana cik sepet dan keluarga p bercuti ? kejap eh ,

penat kott perjalanan dari KEDAH DARUL AMAN ke TERENGGANU DARUL IMAN ,, bape jam ntah perjalanan dye ,, sumpah penat plus saket kepala yg agak melampauu ,, saya p TERENGGANU dengan family dan sedare mare ,, ada tujuan kami p sana ,, ntok p wedding akak long kami kat sana ,, maklum la ,, husband dye org ganu kitee ;D siyes bak ang , family pihak lelaki sgt2 la baik walaupun agak tak bape paham apa yg depa cakap ;) keluarga pihak lelaki yg sediakn tempat tinggal ntok kami , makan , minum dan segala keperluan tapi tidak termasuk baju apa sume la kan ,, agak2 :D kami sume betolak ke sana pagi around pkol sepuluh la ,, dua biji kete , satu van sewa ;) van tu kami sewa dalam one hundred sumting ntok sehari ;) oke la tu kan ;) siyes mmg meriah gle trip nak p sana pun ,, kmi hanya mampu senyum ;) xperlu kata apa2 ;) masa hari pertama tu kami just straight betolak ke terengganu ,, kami hanya benti makan , sembayang saja ,, apa yg terbaik kat KELANTAN and TERENGGANU ,, kita akan nampak masjid dye merata rata ,, negeri2 neh tak lekang ngan masjid ,, terbaikkk ! kami stay kat homestay dekat TANJUNG JARA ,, semalaman dalam three hundred sumting jgak harga dye , still oke ,,

neh la homestay tersebutt ,, kalau depan2 siyes homestay neh lawa ,, kalau malam lagi la lawa plus perfect ;)

apa yg best kat homestay neh , depan neh ada pantai TANJUNG JARA ,, disebabkan kami sampai malam so kami tak dapat nak lepak2 , chill2 kat pantai tersebutt ,, keesokan paginya , bukak jea mata dgn tak mandinya , semua cucu2 ATOK ASMA teruihh p pantai nak mandi manda ,, excited gle ,  hahaa , yg tak best nya , aku la cucu paling lambat bangun tdoq , malu doee ,,bukan sebab aku bangun lambatt tapi cucu yg lain bangun awaii ,, hukk ,,

tadaaa , neh la pantaii dyee ,, just ada bape bijik homestay jea kat area nehh , org pun tak ramaii , kalau bercuti ngan family mmg port terbaikk la kan ;)

petangnya lepas semayang jumaatt , kami tlh diminta oleh keluarga pihak lelaki ntok besiap2 p kenduri yg dinanti nantikan tu laa ,, wedding antara PUAN ANIS LIYANA dan NCIK ASMADY atau lebih dikenali as kak long and abg long ;)
neh la pengantin nya ;)

hehe ,, lepas makan , peluk cium ngan pengantin perempuan apa sume , kami gerak ke homestay yg len plak dekat KUALA TERNGGANU ,, semalam duk umah len , esoknya duk umah len plakk , amerika sgguh ,, haha

tadaa , neh la homestay tersebutt ,, dalam dye perfect gle , sewa ntok satu malam 24o hengget tunaii , murah jea kan ? ;) hehe lepas mandi apa sume ,

malamnya kami jenjalan kat Rand R batu burukk ,, kami cross jalan jea , sebab dekat ngan homestay neh ;) hari sabtu adalah hari terakhir kami kat TERENGGANU ,, otw balik tu merata jugak la kami p ,, p beli kopok lekor la , baju la ,, hape la ,, beli budu pun ade gakk ,, hehe , neh antara tempat yg kami singgah masa otw balik ,,

kalau hampa nak p tgk masjid kristal or masjid kat terengganu tu ,, ampa kena cari taman tamadun islam kat signboard2 jalan tu ,, contoh ampa nak p masjid kristal la kan , jangan cari perkataan masjid kristal kat signboard tu ,, sah2 takkan ada doe ;)
tadaa , masjid neh lawa kott ,, neh a masjid kristal ;) masa aku p semalam ada dua pasangan yg akad nikah kat sana ,, semoga bahagia la hendaknya kan , amin ;)
neh yg terbaik neh , zon bebas cukai la weh ;) beli jea barang apa yg ampa nak kat rantau panjang neh ;)
neh la antara bazaar yg terdapat kat rantau panjang tuu , boleh gila kalau duk kat sana lama2 ,, macam2 ada ;)

neh kat bukit bunga , KELANTAN ,, macam2 ada , cth : kopok lekor , teddy bear depa juai besaq gajah doe ,, siyes aku nak , tapi kalau aku beli , full la kete aku , so hasrat ntok beli terpaksa dibatalkan ;(

then aku p banjaran titiwangsa kejap and lepak hentian perah ntok menyaksikan game terengganu VS kelantan ,, hehee , the best one , terengganu menangg ,, hahaa , tahniah2 ,, ganu kitaaaa ;)

p/s : percutian terbaik antara family and sedare mara ;) thnx ntok sume yg terlibat , big thnx ntok abg mady ;) bye hampa , assalamualaikum ;)