Thursday 2 June 2011

persahabatan

assalamualaikum ! sila jawab bagi yg beragama islam ,, terima kaseh ;) oke sume ,, apa yg saya nak mencarut arini ? hm , hm ,, takde idea actually ,, hukk ,, act , ade bnde yg saya nak share ngan anda2 sumee ,, tadi tu hanya gimik semata mata ,, hidup neh penuh ngan gimikk ,, tak caye ? up to youu ;)) today nak cakap pasal persahabatan dan diselitkan ckit ttg aktiviti arini ,,

oke , first : aktiviti ntok arini tak banyak sgt ,, today saya tak p tuisyen english , why ? agak kemalasan plak nak bngun awai2 pagi time cuti nehh ,, cuti tetap cuti ,, tiada kompromi oke , hahaa ,, then ,, saya akn gerak ntok balik ke umah atok kesayangan saya di kampung **** ***** ;) tujuan ? ntok bantu apa yg patott walaupun keadaan saya yg agak kepeningan kepala bila tgk org ramaii dan saya tk suka situation tersebutt ,, maap =_=

next ,, cerita pasal persahabatan plak yea ,, selalunya time cutti skola neh , saya dan geng2 hot stuff mesti akan salu lepakk ,, tak kisah la kat mana pun  asalkan port tu terbaikk dari ladangg ,, kadang2 lepak landmarkk , lepak kedai feveret kami kat junjongg ,, lepak umah wanie sygs ke ,, hm , tapi cuti neh kami jarang dapat lepak together ,, sebab ? masing2 ada hal yg perlu dibuat dan mereka2 terpaksa pulang ke kampung halaman masing2 termasuk juga saya ,, saya rendu depa semua ,, takleh nak gelak besaq bersama :((

saya bertuah sebenarnya sebab ada kawan yg ramai di sekelilingg ,, ada kawan yg buat saya menangis , ada kawan yg buat saya geram ,, ada kawan yg suka cari gadoh ,, ada kawan yg sentiasa ada dgn saya tak kira susah ka senang ka happy ka sedih ka ,, papepun mereka terbaikk ,, dulu saya ada persahabatan jarak jauh dgn seorang lelaki yg namanya biarlah dirahsiakan dan negerinya adalah N9 ,, beberapa tahun yg lepas persahabatan tu adalah persahabatan yg istimewa , paham ka anda ? tapi disebabkan masalah2 yg tak sepatutnya berlaku menyebabkan kami putus ,, kemudian persahabtan tu bercantum kembali atas dasar hanya kawan biasa ,, walaupun sedikit sedih tapi nak bwt cena kan ? takde rezeki ,, but now kami still keep in touch ,, alhamdulillah ,, kami boleh terima perpisahan masing2 ,,

maybe tu yg terbaikk ,, mamat tu saya kenai masa saya form one kalau tak silap ,, now saya dah form five , dah agak tua ,, dan lama jugak kami bersahabat walaupun dari jarak jaoh ,, alhamdulillah again ;) tahu ke persahabatan tu apa ? persahabatan tu adalah kaseh syg tanpa sayap ;) haih ! ampa paham ka ? resau aku =_= dalam menjalin sebuah persahabatan yg murni dan abadi ia memerlukan pengorbanan yg besaqq ,  bila kita berkenalan dgn sesorang ,, dan kita suka padanya maka kita pasti mahu menjalin hubungan persahabatan yg kekal lama dgnnnya ,, namun byk dugaan dan rintangan yg akan mengiringi persahabatan itu sehinggakan ia boleh memusnahkan persahabatan yg terjalin =_=

No comments:

Post a Comment