Sunday 31 July 2011

ramadhan mubarak 1 ogos 2011 ;)

alhamdulillah , pengumuman puasa pun dah tengok kan kat tv tadi ? tengok ke dak ? saya tak tengok pun tapi ENCIK SAYANG yang buat pengumuman puasa kat sayaa . eksaited betuii ENCIK SAYANG neh . mcm budak2 . hehee . jangan marah , b ;)

awal2 lagi ENCIK SAYANG dah offer diri ntok kejut saya bangun sahur walaupun syaa melarang . malahan beliau akan pastikan sayaa bangun sahur dan menolong emak di dapur . beliau tahu yang sayaa neh tidak berapa gemar untuk bersahur kerana apabila saya bersahur , kelaparan saya akan melampau lampau . huk ==' nak kata aku pelik la tu ? =='

ENCIK SAYANG kata perbezaan antara org kafir dan org islam berpuasa ialah dengan bersahur . org kafir kalau puasa tak sahur . so bila terkena panahan ayat beliau , saya agak terasa . huk . ada ubi ada bataih . haih ! terima kasih kerana menyedarkan sayaa ENCIK SAYANG ;)

rakan-2 fesbuk sayaa pun eksaited nak berpuasa esok . macam-2 status depa post kat fesbuk . alhamdulillah , rakan-2 fesbuk saya semua baguih2 belaka ;D sayang depa gila dasyatt ;) satt , ramadhan kali neh akan disertai dengan trial SPM . nampak ? bulan penuh keberkatan neh kami-2 akan sit for trial . memeyy berkat la . tak kalut ==' insyaallah result akan gempak . tak gempak pun just good-2 pun jadi la ;) hee

doa2kan la kami-2 neh dapat jawab trial pada 14 haribulan neh sampai berapa haribulan taktau . nak trial tapi study sayaa maseh di tahap zero lagi . masyaallah . bila nak sedaq taktau . tak berapa jam dari sekarang sayaaa akan sedar kembali . jangan risau yea , kawan-2 ;)

p/s : apa yg penting ? doa dan usaha . ALLAH akn bantu hambanya yang membantu dirinya sendiri . kan ? kan ? btw , selamat menjalani ibadah puasa yea . jangan bagi alasan gastrik selama sebulan la apa  la kan . alasan semata mata . assalamualaikum ;)

No comments:

Post a Comment