Monday 8 August 2011

asek mengantok jea ==' apa cheqita ? =='

 gambar ini tiada kena mengena dengan tajuk entry ;)

salam ramadhan semua . assalamualaikum . see the tajuk first . kira nak mengantokk jea sayaa neh . tak tahu la apa nak jadi kan . kasihan dengan diri sendiri *simpati* . saya selalu mengantok masa dalam kelas . time cikgu tengah mengajar tu la saya nak mengantok teruk pun . maybe sebab saya bangun sahur ataupun tak cukup tido .

kalau bangun sahur kan dalam pkol 5 dah kena bangun . selalunya saya bangun pkol 6 mcm tu pada bulan-2 biasa . bila saya kena bangun awal sejam , ia membuatkan tidur saya tak cukup . hehee .tapi tak mengapalah . dugaan berpuasa . dah la waktu tidur saya tak teratur . memang gila la . tggu lagi tak mengantok masa dalam kelas .

semalam , sayaaa pergi berbuka kat luaq . first , saya dan membe plan nak pegi makan dekat area kilang lama . malangnya tempat tu tak buka . menyirap juga la darah perempuan sayaa . penat jea membe saya yang bawak PJX sayaa . apa la abg2 kedai tu . huh ;p dengan otak yang ligat befikir , akhirnya sayaa amek tempat membe saya pula bawak PJX dan terjah ke taman selasih . kilang lama ke taman selasih hanya mengambil masa 5 menett jea ntok sayaa sampai . nampak sgt saya penunggang yg berbahaya :DD kalau perut lapar , segalanya dapat di settlekan dengan cepat . ahhaa . setelah dapat tempat , kami tggu la plakk geng2 cik abg kami . bukan pakwe tau . membe sahaja .

sementara tu kami peasan makanan dulu . huhu . sayaa selalunya kalau makan di luar memang saya akan pesan makanan feveret ex saya iaitu nasi goreng daging merah . makanan tersebut sudah jadi feveret saya pula . kenangan-2 ;) then kami pun tggu la azan bergema . maka salah seorang daripada kami membaca la doa berbuka . alhamdulillah . ada juga pelapis ustaz ;) hehee . beliau adalah mat terap atau mat burn ;) hahaa ;D setelah mengaminkan doa yg dibacakan , kami berempat iaitu sayaa , ayu , mat terap dan juga awie mencekik la sehingga kenyang . punya banyak la air yg kami pesan padahal org nya hanya la empat . sebelum makan kami pandang kiri kanan dulu sebab meja sebelah2 kami tak makan lagi pun padahal azan dan bergema ;D
tak kisah la kan , maybe sebab daepa tak dengaq azan kot . di maafkan ==' 

di atas neh semalam punya ceqhita . harini punya cheqita hanya suam2 kuku sahaja :) cuma membe saya terkantoi dengan ustaz kerana membawa phone . haha . semasa dalam kelas tasawwur , membe sayaa dan membe saya sorg lagi sedang blutut lagu ketika sedang menuggu pelajar2 dari kelas-2 yg lain datang . kebetulan phone tersebut tidak membuat silent . phone tersebut pun berbunyi . sedang enak ustaz saya menunggu pelajar2 yg lain di depan pintu masuk , beliau kehairanan bila terdengaq lagu .

bukan beliau saja kehairanan malahan kami sekelas juga kehairanan kerana kami semua merasakan lagu y berbunyi itu bukannya dari phone ustaz . kami tahu ringtone phone ustaz kami . ustaz tegelak setelah mendengaq lagu yg dikeluarkan oleh phone membe sayaa , lalu ustaz kata *meja neh berbunyi ka * . lalu beliau gelakk . kami juga turut gelak kerana wajah membe saya tu sangat melucukan dan sangat gelabah . tak henti-2 saya gelak :D itulah padahnya membawa phone ke sekolah . nasib baik ustaz sayaa sporting . hampa adaa ? tiada bukan ? :DD

okay la , esok sambung story yea .  _sambung_ assalamualaikum ;)
















No comments:

Post a Comment