Thursday 4 August 2011

PJX kesayangan beliau :D

sedang enak mengambil angin di pangkin yang berdekatan dengan rumah banglo dua tingkat milik sajen abd wahab , tetiba jari2 runcing bersaiz 16 pemilik blog neh terasa seperti mahu menekan keyboard yg terdapat di ruang tamu rumahnya . tak sanggup rasanya beliau membiarkan laptop kesayangan yang berwarna hitam ini terbiar di atas meja tanpa ada sesiapa yang menyentuhnya .




dengan hati yang penuh keriangan , beliau masuk ke rumah tersebut dan membuka laptop tersebut tanpa melihat kiri kanan mahupun keadaan sekeliling . sepertinya pemilik blog ini tidak tahu bahawa beliau akan dimarahi oleh Puan Zailina . disebabkan kecekalan hati dan kesabaran yang tidak berapa tinggi , beliau gagahi jua ntok menekan nekan keyboard ini dan menulis blog beliau tanpa memikirkan angin dari kipas yang berpusing menampar lembut rambut beliau sehingga ke pipi =='

tepat jam 6 pagi waktu malaysia , pemilik blog ini , bangun serta menyiapkan diri ntok ke sekolah . dengan penuh kemalasan beliau bangun dari katilnya yg bersaiz bujang , beliau memulas tombol pintu dengan tidak bermaya lalu mengambil tuala putih miliknya dan membiarkan diri di telan oleh bilik air rumahnya . setelah selesai membersihkan diri , beliau keluar dari rumah banglo berwarna putih tepat jam 7.20 waktu malaysia dan memanaskan enjin PJX milik beliau . sementara menunggu enjin di panaskan , sempat juga beliau mengeluh di sisi kenderaannya sekali dua .

tibanya di sekolah serba hijau , beliau meletak kan PJX beliau di sebelah kenderaan milik gadis kecil molek atau lebih dikenali sebagai Ckin ;) lalu beliau melalui detik2 di sekola bersama teman temannya dengan kegembiraan serta gelak tawa yang tiada hentinya . gembira sungguh rasa hati apabila beliau melayan kerenah temannya di sekolah . beliau tahu , mungkin tahun ini adalah tahun akhir bagi beliau ntok begembira dengan teman sekelas :) sebelum beliau kembali ke rumah beliau , beliau telah menghadiri satu kelas tasawwur islam bersama ustaz beliau pemilik kenderaan lavina ;)

kebetulan , kelas harini telah mengadakan gerak gempur . beliau sempat menepuk dahi sebelum menerima kertas soalan yang dihulurkan oleh ustaz tersebut . banyak sungguh soalan yg diutarakan di atas kertas yang bercetak dan bersaiz A4==' *habislah , aku . masakk* . detikk hati beliau tanpa mengeluarkan apa2 bunyi ;)

sepanjang perjalanan pulang , perasaan beliau bercampur baur dek kerana gerak gempur tadi . beliau tidak nafikan bahawa beliau telah meninggalkan bebarapa soalan oleh kerana tidak tahu jawapan nya . lengai betuii beliau :D walaubagaimanapun , jangan pandang kebelakang .

p/s : nampak tak ayat sayaa yang mcm apa lagi . penat mengarang . hahaa . moral of the story is , rajin2 la mengulangkaji pelajaran agar tidak menyesal di kemudian hari . hehee . asslamualaikum . thnx to awie , madet , yun , bigshow and jiran tersayang sebab merepek tentang perkahwinan , pak JAIK , aloq setaq , rumah dan sebagainya . hahaa ;D

2 comments:

  1. ye la makcik... makcik kena rajin untuk mengulangkaji... anyway nice entry (:

    ReplyDelete
  2. baik la makcik , saya akan rajinkan diri untuk mengulangkaji . hehee . tengs nah ;)

    ReplyDelete