Saturday, 20 August 2011

hari-2 yg saya lalui =='


dah bemacam-macam jenis hari yg saya lalui dalam hidup . paling perit adalah hari-2 yg paling menyedihkan dalam hidup . masa tu , macam-2 jenis perasaan yg datang bertandang . tulah hari yg saya lalui sebagai remaja . dunia remaja saya ada kebahgiaan yg berpanjangan ada kesedihan yg sentiasa melekat dalam dada . hanya bertemankan keluarga dan rakan saja sebagai tulang belakang dan kekuatan saya . alhamdulillah saya dikurniakn ahli keluarga yg sentiasa memahami . terima kaseh untuk PUAN ZAILINA yg lebih memahami saya .  sayang saya pada beliau cukup tinggi . lebih tinggi dari segala gunung dan segala bukit ;)

hari-2 yg saya lalui sebagai remaja yg bercinta . peritnya bercinta . saya masih ingat yang saya sering gagal dalam bercinta . sehinggakan satu saat saya tidak mahu mempercayai lagi lelaki yg datang menjelma depan mata . bagi saya semua nya sama . bercinta hanya sekejap . bahagianya hanya sementara . setahun bercinta belum tentu kekal . peritnya hari yg saya lalui setelah berpisah . saya hanya mampu menangis dan meraung seorang diri .

saya pernah rasa sakitnya apabila ditinggalkan . tak tertanggung rasa dalam hati ini . rasa pedih , terluka , sedih , geram . satu perasaan yg bercampur baur dan bersatu . pedih sgt rasanya . masa ni saya hanya tahu membazirkan air mata gadis saya demi org lain . siang dan malam . bodohnya saya masa tu . terjaga dari tidur , saya menangis . hendak tidur pun menangis . mudahnya air mata saya jatuh disebabkan lelaki .

saya pernah rasa kecewa yg teramat sangat . bayangkan awak . bayangkan setahun lebih hidup saya dengan si dia . segala rintangan , segala masalah kami tempuh . besar mana pun masala tu , kami akan selesaikan sebab masing-2 taknak biarkan kasih syg selama neh berlalu mcm tu jea . dia yg pernah saya sayang pergi mcm tu jea . abaikan segala galanya demi org lain . bayangkan saya masa tu awak .

sehinggakan satu saat , saya bencikan lelaki . bagi saya mereka semua sama saja . tidak puas dengan seorang . mereka hanya pandai berkata kata dan berjanji sumpah setia . tapi semua tu hanya di bibir . mereka tak dapat buktikan segalanya . itulah kelemahan lelaki yg saya kenal . saya taknak ada hubungan dengan mana-2 lelaki setelah kekecewaan saya yg lepas .

bayangkan sebulan hidup saya terumbang ambing . hanya PUAN ZAILINA sanggup memberi kata-2 semangat kepada saya . sentiasa ada di sisi ketika saya menangis . sentiasa mendengar luahan hati kecil saya . sentiasa mendengar ketidakpuasan hati saya terhadap si dia . hendak di ceritakan kpd kawan-2 baik , takut mereka jemu .  pergi sekolah , saya hanya mampu menangis di depan mereka . saya tahu mereka sayu . mereka hanya menantikan senyuman saya kembali seperti sedia kala . mereka mahukan iylia yg dulu nya ceria dan sangat banyak bercakap . dengan pelajaran saya yg semakin merosot . teruknya saya rasa masa itu . sangat teruk .

setelah sampai satu masa , saya bertemu dengan awak yg sentiasa membuat saya tersenyum . awak telah buat hidup saya kembali mcm dulu . rupa-2nya , tidak semua lelaki adalah sama . masih ada lelaki yg baik . masih ada lagi lelaki yg jujur dalam perhubungan . alhamdulillah . lebih setahun saya kenal awak , saya tak pernah menyesal kenal seseorang mcm awak , seoarang yg membahagiakn mcm awk , EN FAIZI ;)

awak kata saya telah ubah cara hidup awak kan , awak telah menjadi org yg lebih mengingati pencipta awak . saya bahagia bila awak kata mcm tu . sekurang kurangnya saya mampu mengubah org menjadi lebih baik . saya mengaku saya bahagia bersama awak . terima kaseh , FAIZI ;) setiap ayat , setiap kata-2 awak sangat bermakna untuk saya .

p/s : ikhlas saya tujukan untuk awak encik FAIZI ;) semoga doa-2 awak akan termakbul . AMIN ;)




No comments:

Post a Comment