Friday 5 August 2011

friend is a single soul in two bodies , dear ;)



pernah hampa rasa sedih lihat org yg hampa sayang bahagia dengan org lain ?
pernah hampa rasa sakit hati bila ada org buat jahat dengan hampa ?
pernah hampa rasa nak marah seseorang tu tapi tak sanggup ?
pernah hampa terasa hati dengan seseorang tu tapi hampa tak bgtau ? 

sebelum kita masuk tido , sayaa nak update la blog saya yang tak secomel blog mereka2 di luar sana ;) 

salam ramadhan semua . assalamualaikum ;) yg atas tu hanya mukadimah . hehee . hampa pernah rasa semua tu ka ? aku pun pernah . lumrah bagi manusia ntok rasa semua tu . nama pun kehidupan . macam2 jenis corak , ragam manusia yang akan kita lihat . semakin lama kita dekat dunia ALLAH neh , semakin banyak contoh , warna , corak serta ragam manusia yg dapat kita lihat ;) 

pernah hampa pikir kenapa ALLAH bagi ujian kat kita dan kita tak mampu handle semua ujian tu ? kita kena tahu , setiap yang berlaku dalam kehidupan kita semuanya ujian . ALLAH swt akan selalu menguji kita ntok melihat tahap kesabaran hamba2 Nya . jujur la saya cakap kan . saya pun manusia yg lemah dan tidak mempunyai kesabaran yg tinggi .

oleh sebab itu , jika saya ada sebarang masalah , saya lebih suka menangis dari face to face dengan insan tersebut dan memaki hamun beliau . ohhh , saya tak minat semua tu sangat2 ==' kadang2 sampai kan org2 luar kata yg saya neh terlalu cengeng sebab hanya reti teriak sahaja . to mereka2 di luar sana , lebih baik saya teriak dari saya membebankan masalah2 saya kepada hampa bukan ? sweetnya saya . hahaa :D bila saya rasa nak cerita masalah saya kat hampa baru saya akan membuka mulut saya dan meringankan diri untuk bercerita walaupun saya tak pernah masuk petandingan becerita masa kecik :D

ingat yea kengkawan , sehappy dan sego lucky mana pun membe2 hampa , beliau ada hati dan perasaan juga ;) kalau menegur biarlah dengan cara yg betul , kalau nak melawak pun biarlah kena situasinya . kalau nak bermain pun biarlha kena tempatnya ;) baru persahabatan akan sentiasa indah selamanya ;) hikk =='

entry saya pada malam yang hening neh tiada kaitan bagi mereka yang masih hidup mahupun yang sudah pergi meninggalkan kita . hanya sekadar mengarang seuatu yg terlintas di otak kecil sayaa ; hehee .

p/s : jalani ibadah puas baik2 tau . jangan tinggal-2 ;) assalamualaikum ;) 

No comments:

Post a Comment