Sunday 14 August 2011

terima kasih kerana beri surat tu kat saya =='


salam trial semua . ada ke salam trial ? ==' hm . okay , paper BM kertas 1 dan 2 , done ! ;) alhamdulillah . walaupun ada sikit masalah masa nak jawab paper 1 tu , but still boleh dimaafkan :) tak susah mana pun tapi idea tak datang plak . hampeh jugak la kan . dengan semangat yg berkobar kobar , aku pun perah la idea dalam kepala otak aku neh . target aku untuk BM neh adalah A ==' harap-2 dapat la kan ;) amin ! bahagian A yg kekurangan idea nya . padahal tajuk senang jea . huk . bahagian B tu aku jawab dengan penuh keyakinan . setelah baca soalan-2 bahagian B tu , maka pelajar yg bernombor pendaftaran KM140A0__ neh pun memilih soalan yg ketiga . bagi aku soalan neh senang sebab dye tanya ttg usahawan dan peniaga . disebabkan aku budak ekonomi , so nak jawab tu takde masalah sangat . aku kutip fakta-2 ekonomi . taktau la cikgu tu boleh terima ke tak karangan aku tu =='

tu pasal paper 1. lets sembang-2 pasal paper 2 plak . soalan rumusan : okay ! ;) soalan pemahaman : okay jugak kot . petikan cerpen : boleh gagah la . petikan prosa klasik : masih boleh gagah . puisi : terabuq ckitt . pengetahuan dan kemahiran bahasa : turut terabuq jugak . hee . novel : terbaik di antara yg terbaik . yg novel tu aku fokus tang lain tapi yg masuk tang lain . yang kita rancang tak masuk tu la yg akan masuk pun . so , baca la semua sekali . jangan terlalu memilih . HAHA ;D ada plak membe aku kata dye mimipi masuk watak dan perwatakan novel AZFA HANANi . tengok-2 tak masuk pun . nampak sgt dye kencing aku :D

setiap paper tu aku siapkan lebih awal dari masa yg diberi . aku pun tak paham kenapa aku jawab cepat sangat . hm . lepas tu gaduh la boring . tidoq kat belah ni . tidoq kot belah nuh . lukis ni , lukis nih . tak tentu arah sebab terlampau boring . sedang duk rilek untuk menunggu masa abeh , ada cikgu laki neh masuk dewan . kat tgn dye ada kertas , pastu dye duk bagi kertas tu kat budak-2 . yg aku heran , dye just bagi ketas tu kat setengah budak saja . dalam hati aku duka kata *tak reti duduk ka cikgu neh , mengganggu konsentrasi pelajar untuk menjawab soalan . jalan ke sana , jalan ke sini . heran aku . dah la tinggi . huh ! *

tupp-2 , cikgu tu berhenti kat meja aku . takkan dye boleh dengaq apa yg hati aku duk kata kot ? tak mungkin . pastu dye sua satu kertas keramat untuk aku . bkan surat kerana memonteng yea adek-2 . atas kertas tu dye tulis BORANG MAKLUMAT PELATIH PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA SIRI 9/2012 . shit ! tak ku sangka takku duga , beliau akan bagi surat alah neh kat aku . beliau kata , isi borang neh , pastu bagi kat cikgu esok yea . saya pun menggelengkan kepala sambil berkata *baik cikgu* ;( nak teriak rasa , membe sebelah aku neh duk gelak plak aku dpt surat cinta dari PLKN neh . cipan afrika betui ;( membe aku tu siap kata , *hang tak rindu aku ka nanti bila hang masuk PLKN ?* . aku pun jawab , ha , memang rindu gila-2 . bwekk !

btw , terima kaseh la cikgu atas borang yg telah cikgu beri . hargai sangt . nampak sangt kerajaan sayangkan saya :DD

p/s ; hari kedua trial : english dan sejarah :) failed sejarah tu adalah benda biasa . HAHA . buat adek angkat aku yg eksiden akibat race kat bukit lengkok semalam , please get well soon ! ==' to ENCIK SAYANG , rindu hang ;( assalamualaikum ;)


No comments:

Post a Comment