Saturday 6 August 2011

study gila-2 sampai lebam =='

 saja saya nak menekan nekan keyboard malam-2 hari neh . hm . nak share cerita sat nahh =='

sayaa mendapat kesedaran sejenak tadi . sayaa dah mula rasa yg sayaa kena study secara serius . nampak sangat sayaa memain . masyaallah . apa nak jadi neh . ENCIK SAYANG kata jadual saya tak teratur . ya , memang pun dan saya tak suka terikat dengan sebarang jadual melainkan jadual sekolah =='

tolongg la . saya tak tahu nak belajar dengan cara yg betul . masa PMR dulu saya hanyaa study last minute dan melakukan banyak latihan-2 latihan agama . alhamduliilah . result okay2 jea . sayaa rasa cara yg baik untuk belajar adalah dengan pusing padang kawad sebanyak 3 kali sambil membaca buku dan mendengar lagu pada masa yg sama . dah jadi kebiasaan apabila belajar harus dengar lagu . itu cara saya belajar ;)

tapi bukan dengar lagu melalui radio . tapi melalui phone sony sayaaa . malangnya phone tersebut sudah tak dapat digunakan dan sebab tu pembelajaran saya jadi terumbang ambing . saya perlukan phone baru . as soon as possible ! kalau boleh sebelum trial atau spm . tapi semua tu hanya akan tinggal harapan . aduii =='

blurr selamanya ==' ntah jadi ke tidak sayaa nak study pkol 3 pagi mulai esok . nawaitu dah ada . cuma perlu laksanakan sajaa . saya nak sambung belajar . nak jadi anak yg berguna untuk keluarga . kalau spm saya hancurr , hancur juga la harapan PUAN ZAILINA , SAJEN ABD WAHAB , ABG , ADIK-2 dan juga ENCIK SAYANG ==' tak sanggup okay nak hancurkan harapan mak pak . kesian depa penat cari duit ntok saya belajar .

ada beberapa pemikiran di luar sana kata *alaa , hampa tu perempuan , belajaq tinggi tara mana pun nanti hampa akan masuk dapuq jugak* . memang saya setuju statement yg dilemparkan oleh mereka2 tersebut , tapi kalau hidup dengan duit sendiri serta hasil titik peluh sendiri lebih memuaskan . ye dak ? :)) nanti tayah nak gadoh kacau duitt laki dah even tu tanggungjawab depa ==' expert gila kalau bab kawen . tu la gunanya pendidikan islam di sekola . bab kawen mmg best ;) and senang ingatt . budak kelas sayaa pun terer bab neh :DD bukan saya sorang ;)

dah mula merepek bab lain pulak . elok2 masuk bab study , dah masuk plak bab kawen . readers , doa-2kan saya rajin belajar , ya . and dapat result terbaikk ==' kalau tak terbaik pun , good-2 pun jadi la . asalkan takde gagal . hukk =='

p/s : study smart , bukan study hard . study biar lepak , result kasi gempak . semangat takkan hilang ;) assalamualaikum ;)

No comments:

Post a Comment