Wednesday 24 August 2011

kami berbakat tapi tak berseni =='


salam lalilatul qadar semua . pening harini ==' gara-2 memikirkan tentang paper seni esok . soalan-2 dye boleh gagah susah la jugak . aku pun termenung la sebentar tadi sebab nak fikir soalan apa yg aku nak jawab esok . termenung sehingga tertidur . akhirnya melayang aku punya buah fikiran . soalan-2 yg berikan agak susah untuk aku dilukis oleh aku yg kurang berbakat neh ;) nampak ? aku jujur kott yang aku takde bakat . HEHE . meh kita baca soalan-2 yang mereka bagi ;)

--> beberapa org kanak-2 sedang bermandi manda di sebatang sungai sambil bermain main dengan gembiranya . kelihatan sepohon pokok yang rendang dahannya berjuntai di tepi sungai tersebut dan menjadi tempat kanak-2 memanjat dan terjun . terdapat juga sebuah pelantar kayu tempat membasuh pakaian , suasana keliling yg sungguh indah dan permai .

--> satu pertandingan congkak telah didakan sempena hari kokurikulum di sekolah . gambarkan suasana yang menunjukkan dua orang peserta sedang bersaing dalam permainan tersebut dari jarak dekat .

--> dalam kegelapan angkasaraya , sebuah kapal angkasa berbentuk bujur telur sedang menghampiri sebuah planet berpermukaan seperti bulan . kelihatan taburan bintang-2 menyinari ruang angkasa .

--> sekumpulan serangga sedang mengerumuni dan menikmati makanan mereka di pangkal sebatang pokok yg ditumbuhi dengan kulat-2 besar dan berwarna warni .

--> suasana hampir senja , di pinggir sawah terdapat sebuah jentera pembajak tersadai . kelihatan juga burung-2 berterbangan terbang pulang ke sarang .

--> di ruang dapur sebuah rumah kelihatan barangan yang baru dibeli dari pasar seperti ikan , sotong , sayur-an di letakkan si atas meja .

ulasan aku untuk segala tajuk di atas , tajuk pertama tu aku memang tak mampu . hang mampu ? hang lukis la . asalkan jangan kacau aku soh lukis sudah . terbang meja kerusi kang . nampak ganaih kan ? nampak jea ganaih tapi aku lembut . bak kata kawan-2 dan ENCIK SAYANG . cuma PUAN ZAILINA saja yg suka teguq perangai saya sebab kasaq . HAHA .

pilihan aku : tajuk number dua dengan number 6 . taktau la yang mana satu kan . sama-2 la kita try lukis malam nanti . dan buat yg terbaik ;)

p/s : berbuka jum . assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment