Friday 12 August 2011

ZULHUSNI ZAMRI budak tinggi =='

aku : awat mak ?
PUAN ZAILINA : encik zamri nak kena pindah JB .
aku : bila-2 ?
PUAN ZAILINA : encik zamri p awai kot . dalam 16 haribulan cemtu la .
aku : hm . okayy ;(

lumrah hidup seorang anak polis akan berpindah-randah . saya sangka kan , jiran saya saya akan menghabiskan masa remaja beliau lagi beberapa tahun di sini . tapi setelah ayah beliau membawa pulang berita tu , harapan tu punah dan otak saya blurr . walaupun beliau akan pergi selepas beliau menghabiskan SPM beliau di sini , tapi kesedihan tu masih terasa , walaupun sayaa dan kawan-2 masih ada bebrapa bulan lagi bersama beliau =='

lepas neh , hilang la jiran saya yang tinggi , muka ala-2 pelakon korea atau alip ajis ==' hukk . 

tuhan jea tahu perasaan sayaa sejak semalam . tiada lagi kawan sayaa yang akan ajak saya balik dengan beliau selepas waktu sekola . tiada lagi kawan yang akan gelak tawa dengan sayaa pada waktu kelas . tiada lagi mamat yg berambut panjang di sekolah sehinggakan cikgu meminta agar rambutnya dipotong . takkan ada lagi dah semua tu .

lepas neh takde jugak jiran sayaa yang baik . keluarga yg mempunyai tiga orang anak lelaki dan dua org anak perempuan serta seorang cucu perempuan . hm ;(  takde lagi tokwan yg sealu buat lawak dan sentiasa tersenyum kalau melihat saya . takde lagi org yg baik hati dan pemurah mcm keluarga neh . tak sanggup rasa nak terima jiran yg lain . jiran yg baru . sayaa ingatkan saya seorang saja yg sedih , PUAN ZAILINA turutt bersedih selepas kami bersembang anak beranak semalam . kalau beliau sedih , saya lagi laa .

kalau beliau pindah hanya dekat-2 area kedah takpe la jugak . tapi beliau kena pindah ke JB . kampung halaman saya kott JB tu . bukannya dekat . masa beliau nak pindah ke teknik masa form4 dulu pun saya reyauu , neh kan plak nak pindah rumah . tak adil sungguh . dah la dekat kawasan kejiranan yg mempunyai 4 banglo neh , hanya terdapat dua buah keluarga jea yg tinggal . keluarga sayaa dan keluarga beliauu :( kalau beliau pergi , tinggal la keluarga saya sahaja dan akan ditemani dengan 3 banglo kosong =='

apa-2 pun , saya redhaa . tak mungkin saya nak p marah plak org-2 yg telah menyebabkan jiran saya berpindah . saya masih kecik dan takda hak . kami sebagai anak-2 hanya mengikut kemana keluarga akn pergi selagi kami belum ada tanggungjawab ==' sabaq jea la kan . saya tak tahu la apa reaksi kawan-2 yg lain kalau depa dapat tahu hal neh . for sure , memang akan ada yg reyauu .

p/s : hidup bejiran mmg best . boleh gelak tawa sekali , boleh buat jahat sekali . sampai hati hang nak tinggai aku ;( assalamualaikum :(



















No comments:

Post a Comment